Moltes gràcies per l’interès que mostres!

Els cursos d’interpretació els plantejo a diferents nivells i centrant-me en diferents tècniques: cursos de narració oral, cursos de pantomima i clown, cursos de dicció i articulació d’un text…  Podeu veure al meu currículum que he impartit tallers d’interpretació per aquí i per allà, en diferents poblacions, escoles, instituts, acadèmies…

Ofereixo també els meus humils coneixements teatrals a grups de teatre, amateurs, semi-professionals o professionals del tot, ja sigui organitzant cursets o tallers per renovar energies i tècniques, ja sigui per dirigir nous muntatges de la pròpia companyia…

.

CURSOS DE TEATRE PER A ESCOLES I INSTITUTS  

El teatre i la dansa ofereixen eines que ens poden servir abastament per al nostre desenvolupament com a persones. I crec sincerament que els veritables objectius dels cursos de teatre per a escoles i institus han d’anar per aquest camí i no per formar actors i actrius. Desinhibició amb control a l’hora de comunicar en públic, cohesió grupal, desenvolupar l’escolta i el respecte per als companys, ser capaç també de prendre decisions individualment i d’agafar el protagonisme quan calgui, desenvolupar el “jo creatiu”, aprendre a valorar l’art i la bellesa, la poesia… El teatre ens pot fer persones més respectuoses i lliures

.

CURSOS DE NARRACIÓ ORAL

Amb el joc com a base,  i l’aprenentatge de tècniques corporals i vocals, podrem arribar a descobrir les possibilitats expressives del nostre cos i la nostra veu. Un cop descobertes aquestes possibilitats,  després les aplicarem a la creació d’una narració oral que pot contenir: narració, personatges diferents, ambients diferents, etc… També aprendrem un concepte clau de la narració oral: la dramatúrgia que haurem de realitzar per poder narrar un conte literari. I finalment també pararem atenció al concepte de “repertori”.

.

CURSOS ESPECÍFICS D’INTERPRETACIÓ

           Curs d’interpretació amb màscara: tècniques corporals i vocals que són a la base de la interpretació (o el joc) amb màscara. Tipus de màscara: total, mitja, còmica, commedia dell arte. Realització de màscares. Creació de personatges

           Curs de pantomima i clown: tècniques extretes de la gimnàstica artística i la pedagogia Lecoq per aconseguir dominar el propi cos, i per descobrir les possibilitats creatives i narratives del llenguatge corporal. El joc com a base de tota creació escènica (i artística) i també per fer aparèixer aquest ridícul tendre i fantàstic que tots portem dins: el nostre clown

           Curs sobre “el joc” teatral: El joc és la base de tota creació artística (i per tant també escènica) però a la vegada també el podem utilitzar com a eina per conèixer-nos millor, per fer sortir un altre “jo” que es relacionarà diferentment amb els altres. I teatralment parlant,  el joc és el motor de la interpretació, ens ajudarà a desinhibir-nos, a escoltar els companys de joc  i a establir unes regles (teatrals i no teatrals) dins les quals podem trobar la llibertat de l’artista que tots portem dins, el “jo creatiu”.

           Curs sobre “l’actor còmic”: Curs gens teòric que repassa les diferents tècniques dels actors còmics al llarg de la història: des dels personatges i les situacions de l’alta comèdia d’Aristofanes, l’humor negre dels sàtirs i els bufons medievals, les tècniques de la pantomima romana i contemporània, els personatges (i màscares) i situacions de la comèdia romana i la commedia dell’arte, les tècniques dels joglars i els contadors d’històries, fins a l’actor de monòlegs televisius.

           Curs sobre la textualitat (sobre l’articulació i la interpretació de textos teatrals): saber interpretar és sobretot saber utilitzar un seguit de tècniques comunicatives: vocals i corporals. I la “mètrica” i “l’articulació vocal” en són unes, de tècniques, que donen resultats extraordinaris. Saber llegir bé, saber “dir” bé un text (teatral, poètic o narratiu) forma part de l’art de l’actor. En aquest curs pararem atenció a la interpretació de les paraules i en descobrirem la seva sonoritat, la seva direccionalitat, la potencialitat de vocals i consonants, de síl·labes i sirremes, el ritme de les frases, les possibilitats del paladar…

Deixa un comentari